SAĞLIK TAVSİYELERİ

RSS
SAĞLIK TAVSİYELERİ

Sağlığın en büyük düşmanlarından biri de stres! Mental sağlık ile fiziksel sağlık arasındaki ilişkinin kuvvetini artık hepimiz biliyoruz. Bu yüzden stres seviyemizi ne kadar minimumda tutarsak o kadar iyi.

Günlük hayatımızda yaptığımız birçok şey ruhsal sağlığımızı doğrudan ya da dolaylı olarak etkiliyor. Bunlardan biri de yeme-içme tercihlerimiz.  Aslında bu anti-stres yiyecek ve içecekleri yakından tanıyoruz. İşte stresli hissettiğiniz dönemlerde menülerinize ekleyebileceğiniz birkaç tavsiye:

  • Somon Balığı: İçerdiği omega-3 yağ asidi stres hormonlarına karşı etkili bir savaşçı. Sağlığımız için haftada en az iki gün balık tüketmeyi ihmal etmeyelim.
  • Siyah Fasulye: Yapılan araştırmalara göre magnezyum eksikliği de strese neden olabiliyor. Siyah fasulye yüksek miktarda magnezyum içerdiğinden hem stres seviyenizi azaltabilir hem de salatalarınıza farklı bir lezzet katabilirsiniz.
  • Kinoa: B vitamini açısından zengin bir tahıl olan kinoa, anksiyete etkisi olan hormonların negatif etkilerinin azalmasını sağlar. Kahvaltılarınızda süt ve meyve ile tüketebilirsiniz.
  • Kefir: Sağlığımıza birçok faydası olan kefir, içerdiği probiyotikler sayesinde bağırsak florasını düzenleyerek strese bağlı hastalıkları önlemeye yardımcı olur.

Son olarak, çikolatanın mutluluk kaynağı olduğu konusunda hepimiz hemfikiriz! Uzmanlara göre günde 20-40 gram arasında siyah çikolata tüketmek sağlığımız açısından oldukça yararlı.

Önceki yazı Sonraki yazı

  • Melis İlayda Gülyol