SAĞLIK TAVSİYELERİ

RSS
SAĞLIK TAVSİYELERİ

Fiziksel aktiviteyi iyi bir beslenmeyle birleştirmek daha sağlıklı bir yaşam biçimine sahip olmanızı sağlar.

  • Vücudumuz karmaşık bir yapıya sahiptir. Bu yüzden tek bir gıda, ihtiyaç duyduğumuz tüm besin maddelerini içermez. Bu nedenle beslenme biçimimiz çok çeşitli taze ve besleyici yiyecekler içermelidir.
  • Çok fazla tuz tüketmek kalp hastalığı ve felç için önde gelen bir risk faktörü olan kan basıncını yükseltir. Dünyada çoğu insan günde çok fazla miktarda tuz tüketiyor. Dünya Sağlık Örgütü tarafından günlük önerilen miktar 5 gram yani bir çay kaşığı ile eş değerdir.
  • Yağ tüketiminizi sınırlayın. Yemeklerinizde katı yağ kullanmak yerine zeytinyağı, fındık yağı veya ayçiçeği gibi sıvı yağları tercih edin.
  • Şekerli besinleri çok sık tüketmemeye özen gösterin. Şekerin vücuda tek katkısı kaloridir!
  • Düzenli beslenin ve özellikle kahvaltı öğününü atlamamaya dikkat edin.
  • En önemlisi, beslenmenizden keyif alın :)

Önceki yazı Sonraki yazı

  • Melis İlayda Gülyol