HECHA MUTFAK OKULU

RSS
HECHA MUTFAK OKULU

Hecha Mutfak Okulu

Hecha Mutfak Okuluna hoşgeldiniz! Mutfağa ilgi duyan herkesin, mutfak okuluna gitmek için yeterli zamanı, yeterli bütçesi olmayabilir. Mutfak okullarında öğretilen ve herkesin evde rahatlıkla uygulayabileceği bazı ipuçları ve teknikleri sizler için derledik. Gelin beraber evimizin şefi olalım.

Bıçaklarınızı bileyin.

Mutfak okulunda yapılan ilk şey, havuç ve soğanların nasıl doğranacağını öğrenmektir. İkinci şey ise, bir bıçağın nasıl bileneceğini öğrenmektir. Keskin bir bıçak kesmeyi çok daha hızlı ve kolay hale getirir. Ayrıca, bıçağınız keskin olduğunda fazla güç kullanmanıza gerek yoktur, daha güvenlidir.

Doğru soyucu kullanın.

Sebzeleri soymak sonsuza kadar sürüyor gibi geliyorsa, muhtemelen yanlış soyucuyu kullanıyorsunuzdur. Bizim tavsiyemiz, çekmecenizde yıllardır bekleyen paslı soyucuyu atın ve kendinize yepyeni, güvendiğiniz bir markadan sebze soyucusu edinin. Mutfak okulu favorisi olan Y şeklindeki soyucular daha rahat idare ediliyor ve yiyeceği hazırlama yolunu kolaylaştırıyor. Aynı zamanda oldukça uygun fiyatlılar, bıçakları köreldikçe yenisini edinebilirsiniz.

“Mise” uygulamalarını benimseyin.

Fransızca bir terimdir ve “yerine koymak” anlamına gelir. Pişirmeye başlmadan önce tüm malzemelerin çıkarılması, ölçülmesi ve hazırlanması anlamına gelir. Restoran mutfaklarının yiyecekleri bu kadar hızlı ve verimli şekilde servis etmesinin altındaki sır budur. Malzemeler önceden hazırlandığında tarifi takip etmenin çok daha kolay olduğunu göreceksiniz.

Ekstra çıtır yüzeyler için pişirmeden önce eti ve balığı kağıt havlularla kurulayın.

Aslında, ne olursa olsun pişirmeden önce et ve balıkları havlu ile kurulamalısınız. Yüzeyin gevrek olması için, fazla nemden mümkün olduğunca kurtulmanız gerekmektedir. Çünkü nem ve buhar, gevrekleşme ve kızarma olasılığını azaltır. Bu aynı zamanda etin yüzeyinin pişerken tavaya yapışmasını önleyecektir.

Isıyı arttırmak her zaman iyi bir fikir olmayabilir.

Yemeğinizin hızlı pişmesini istiyor olsanız bile, ısıyı yükseklere çıkarmak her zaman en iyi yol değildir. Soğan, arpacık, soğanı veya sarımsak gibi, orta-düşük ısıda, yağda yavaşça sotelenen aromatikler daha fazla lezzet getirecek ve yanlamalarını, acı olmalarını önleyecektir. Et veya sebzeleri orta ateşte pişirmek, onlara yanmadan, ihtiyacı olan pişirme süresini verecektir.

Sebzelerinizi nasıl kestiğinizi düşünün.

Güzel restoranlarda gördüğünüz o özenli ve nizami kesilen sebzelerin arkasında güzel görünme kaygısının yanı sıra, arkasında gerçek bir akıl yürütme var. Daha küçük kesikler büyük olanlardan daha hızlı pişer, bu nedenle her ikisinin karışımını kullanmak yemeğin dokusunu değiştirebilir. Diyagonal kesilmiş sebzeler, daha kalın uçta al dente, daha ince uçta yumuşak olacaktır. Bu da onları yemeyi daha keyifli ve tatmin edici hale getirebilir.

Sıkışık mutfaklarda bile hazırlık için kendinize yeterli alanı sağlayın.

Restoran mutfaklarında alan genellikle dardır. Aşçılar, öğleden sonralarını tek bir kesme tahtasında 100 veya daha fazla konuk için yemek hazırlayabilirler. Bu yüzden mutfak okulunda öğreneceğiniz en önemli şey, son derece küçük alanlarda nasıl çalışılacağıdır. Aynı durum ev mutfakları için de geçerlidir. Kendinize yeterli alanı tahsis ettiğinizde, bir dünya yemek ortaya çıkarmanız mümkündür.

Temizlemeyi unutmayın.

Sizin de bildiğiniz gibi, temiz bir istasyonda çalışmak çok daha kolay. Her malzemeyi hazırladıktan sonra kesme tahtanızı silin. Tencere, tava ve mutfak aletlerinizi bulaşık makinesine yerleştirin. Ellerinizi sık sık yıkayın. Muhtemelen bu işlemleri yaptığınızdan emin olmak adına başınızda bekleyen huysuz bir eğitmene sahip değilsiniz, olsaydı daha dikkatli olurdunuz J

Yağlarınızın neler yapabileceğini ve neler yapamayacağını öğrenin.

Tereyağı çok lezzetlidir fakat yüksek ısıya dayanamaz, çünkü içindeki süt katıları yanabilir. Tüm yağlar eşit lezzeti vermez, kanola ve bitkisel yağ gibi nötr yağlar herhangi bir lezzet katmaz, ancak yanma olmadan yüksek sıcaklıklara dayanabildikleri için kavurma, kızartma ve tavada pişirme gibi yüksek ısı yöntemleri için mükemmeldir. Yüksek kaliteli zeytinyağı, avokado yağı ve kabak çekirdeği yağı gibi lezzetleri yağlar, yüksek ısı için daha az uygundur ve salata soslarında kullanılabilir.

Balık pişirirken, yemeğin tereyağı ve suyu ile sürekli banyo yaptırın.

Balıklarınız pişmeye yakın olduğunda, tavaya büyük bir parça tereyağı ekleyin ve erimesine izin verin. Isıyı kısın ve eritilmiş tereyağını balıkların üzerinde gezdirin. Sıcak tereyağı balığın üstünü kurutmadan pişirir ve lezzeti yükseltir.

Şüphe duyduğunuzda, tuz ekleyin.

Tuz, lezzeti ortaya çıkarır. Bu da iyi tuzlanmış yiyeceklerin, az tuzlu yiyeceklere nispeten daha çok tadını verdiğini görürüz. Bir tarifteki tüm lezzetleri en üst düzeye çıkarmak için, her yeni bileşen eklediğinizde biraz tuzla baharatlayın.

Eğer çok tuz eklediyseniz, asitle dengeleyebilirsiniz.

Tuzu fazla kaçırdıysanız, limon suyu veya biraz sirke yemeği kendine getirebilir.

https://www.thekitchn.com/culinary-school-tips-and-tricks-264180

Önceki yazı Sonraki yazı

  • Cengiz HAN