SAĞLIK TAVSİYELERİ

MINDFUL EATING

Mindfulness, kısaca şimdiki zaman farkındalığı anlamına gelir. An içerisinde gerçekleşenlere dikkat etmeyi, bu dikkatin niteliğini fark etmeyi ve tüm bu fark edilenleri nazikçe, yargılamaksızın kabullenmeyi içerir. Geçmiş ve geleceği düşünmeden bilinçli bir şekilde şu an ne oluyorsa kabullenmektir.

“Mindful eating” de bu farkındalık üzerine kurulu  yeme içime alışkanlıkları edinmenin yoludur. Bu yeme şekli deneyimlerimiz üzerinden bir farkındalık kazanarak, fiziksel ipuçlarımızı takip ederek be yiyecekler hakkında hissettiğimiz şeyleri analiz ederek sağlanabilir.

Temel olarak dikkate etmemiz gerekenler:

–     Etrafımızda başka dikkat dağıtıcı bir şey olmadan yavaş yemek.

–     Fiziksel olarak yaşadığımız açlığa dair ipuçlarını dinleyerek neredeyse doyana kadar yemek, daha fazlasını değil.

–     Gerçek açlık ile yemeyi tetikleyen ama gerçekte açlık duyusu olmayan durumların farkında olmak.

–     Duyularımızı renkleri, kokuları, sesleri, dokuları ve tatları daha çok algılayacak şekilde yeme eyleminin içine katmak.

–     Yemek ile ilgili suçluluk duygusu ve kaygılarla başa çıkmayı öğrenmek.

–     Genel olarak sağlığımızı koruyacak şekilde yemek.

–     Yemeğin duygularımız üzerindeki etkilerinin farkında olmak.

–     Yediğimiz yemeğin değerini bilmek.